22 September 2006

De beste pulpo van Galicia

De tocht van vandaag is een beetje langer uitgevallen dan ik voorzien had. Bestemming vandaag was eigenlijk Palas de Rei.
Het stadje ziet er echter ongezellig uit en trip reports van andere pelgrims zijn ook niet echt positief dus besluit ik verder te lopen.
Jammer genoeg kom ik niet veel albergues meer tegen. Ik loop dus maar verder en beland uiteindelijk in Melide na een tocht van wablieft, 40 kilometer.
Zonder het eigenlijk echt te beseffen ben ik vandaag zowat in trance verder gewandeld.
De laatste 5 kilometer beginnen mijn voeten en benen plotseling raar te doen. Gelukkig is daar dan juist op tijd het dorpje met de reputatie van beste pulpo place in Galicia.
Pulpo is inktvis en een intelligent dier naar het schijnt.
Ik krijg er een enorme portie van voorgeschoteld op een houten bord. Ruim overgoten met gallicische witte wijn (Ribiero).
Het restaurant wordt steeds luidruchtiger doch ik kan niets verstaan van wat er gezegd wordt.
Na twee kannen witte wijn hou ik het voor bekeken en navigeer ik op automatische piloot naar mijn bed.
Hier gaat het licht dan letterlijk en figuurlijk snel uit.

No comments: