23 September 2006

De Compostela

De kathedraal van Santiago is werkelijk overweldigend. Als je binnen bent begin je aan een soort processie waarbij je eer betoont aan enkele beelden en het beeld van San Tiago de apostel even mag knuffelen.
Het beeld dat je aanraakt bij het binnenkomen is helemaal uitgesleten door de miljoenen handen die het aangeraakt hebben.
Dan besef je pas hoeveel mensen hier al geweest zijn.
In het pelgrimsbureau ga ik mijn Compostela halen, dit is een soort diploma dat je krijgt als je de gehele tocht volbracht hebt.
Het wordt netjes in een kokertje geplaatst om het te behoeden voor schade in de rugzak.
Nadien slenter ik nog wat doelloos rond in de straten en rond 10 uur ga ik naar de albergue, een ombebouwd klooster.
Ik ben er geraakt !

2 comments:

Anonymous said...

Allez proficiat dat je Santiago bereikt hebt zonder al te veel "kleerscheuren".
Kris xx

Anonymous said...

Vree goe gedaan Steven! Kijk er al naar uit je foto's en verhalen te horen...
Hou zee! liefs, Carmen