15 September 2006

De stilte heeft lang genoeg geduurd…

Maandag hervat ik mijn tocht naar Santiago de Compostela.
Het zal niet gemakkelijk worden. Het is een beetje met lood in mijn schoenen dat ik vertrek, want dit is geen reis van de hoop meer zoals vorige keer.
Het is een opdracht, waarbij ik mezelf als doel gesteld heb een klein deel van de as van mijn vader te gaan verstrooien en op deze manier symbolisch afscheid te nemen van hem.
Ongeveer twee maand geleden is hij overleden maar nog elke dag denk ik aan hem en aan de periode die zijn dood voorafging.
In deze moderne samenleving word je verondersteld de draad vlug weer op te pikken na iemands overlijden.
De dood past niet in ons plaatje van happy, lucky people.
Deze tocht is voor mij een oefening in afscheid nemen.
Zware kost denken jullie misschien ? Wees gerust, ik zal het in de mate van het mogelijke ook wel luchtig proberen houden.
Of ik deze site regelmatig zal aanvullen hangt af van het aantal internetcafé's dat ik onderweg tegenkom. In kleinere dorpen zal dit misschien eerder een probleem zijn, wie weet ?
Iedereen die wil kan commentaar, suggesties, groetjes en dergelijke kwijt op deze site, dus als je je aangesproken voelt door één of ander wat hier gezegd wordt, feel free to react ! Je hoeft geen gebruikersnaam aan te maken, enkel inloggen via anonymous identity.
Ultreia ! Steven

5 comments:

Anonymous said...

Hey steven,
Ik hoop dat deze moeilijke tocht voor jou een tocht wordt waarop je je pa in grote liefde kan loslaten. Het zal geen makkelijke tocht zijn, en je zal veel moed en kracht nodig hebben. Ik steun je alvast helemaal en met veel vriendschap. Hopelijk word je onderweg ondersteund of af en toe opgevrolijkt door lieve en aangename mensen, kom je een stuk sterker terug. Hou de moed erin! X Suzy

Anonymous said...

Dag Steven!

Veel sterkte gewenst in je tocht! En zoals ik al eerder zei, ik denk dat dit een zeer waardevolle ervaring zal zijn.
Hou je goed en tot binnenkort,
liefs, Carmen

Anonymous said...

Hallo broerke,
Veel " currage " in je tocht naar Santiago, geef onze papa daar maar een schoon plaatske.
Kris xxx

Anonymous said...

Hey Steven,
Veel sterkte op deze knappe tocht,steun krijg je zowiezo en meebeleven kunnen we nu ook dankzij je blog,tot binnenkort dan zullen we der nog ne keer een witteke op drinken.
greetz,Gino

Anonymous said...

Beste Steven,
Chapeau voor wat je gaat doen ! Afscheid nemen is één van de moeilijkste dingen in ons bestaan op de aardbol. Ik wens jou heel veel moed en sterkte !!
xxx Martine